Τί σημαίνει «Λαϊκή αντι-Βία»; Ταξική κοινωνία, Ταξικός πόλεμος, Ταξική αυτοάμυνα (του Γιάννη Κ.)

1. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ «ΕΙΡΗΝΙΚΗ» ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Εντάξει, δεν θέλω να επαναλάβω τα κλισέ των ημερών. Εντάξει, η βία των κρατικών δολοφόνων ήταν πρωτοφανής, όμως και ο φόβος των πολιτικών τους αφεντικών ήταν το ίδιο πρωτοφανής. Φοβόντουσαν μην συμβεί κάτι και ματαιωθεί η ψηφοφορία για το Μεσοπρόθεσμο, την ίδια στιγμή που σαν καλοί υπάλληλοι είχαν δεσμευτεί στα δικά τους αφεντικά, τις Ευρωπαϊκές τράπεζες. Έτσι έβαλαν τους μισθοφόρους τους να πνίξουν 15.000 κόσμο στα αέρια, να σακατέψουν στο ξύλο γέρους, γριές, γυναίκες και παιδιά. Αυτά είναι γνωστά, και δεν χωρούν αμφισβήτηση για όσους τα έζησαν, οτι ήταν ακριβώς έτσι.

Το ερώτημα είναι πως αντιδράς σε τέτοιου είδους επίθεση. Εδώ και δυο-τρείς μέρες, σε διάφορα ιστολόγια αναπτύσσεται μια αντιπαράθεση μεταξύ «φιλειρηνιστών» και «συγκρουσιακών» που κατα την γνώμη μου απλά αναπαράγει κλισέ των τελευταίων 35 χρόνων (μια ζωή οι μεν καταγγέλουν τους δε) και, στις σημερινές συνθήκες, δεν έχει πια κανένα νόημα. Στο παρόν σημείωμα, όχι μόνο θα επιχειρήσω να αποδομήσω και τις δυό απόψεις περι βίας ή μη βίας που κυκλοφορούν στην πιάτσα, αλλά να πω και την γνώμη μου για το ποιά είναι αυτή η αντι-βία του λαϊκού κινήματος που μπορεί να είναι πραγματικά νικηφόρα.

Κατ’ αρχήν έχει αποδομηθεί πλήρως η άποψη των «φιλειρηνιστών» πως αν δεν υπήρχαν 100 πιτσιρικάδες να πετάνε πέτρες δεν θα γινόταν τίποτα. Οι επιθέσεις των ΜΑΤ στο Xίλτον και στο Καλλιμάρμαρο δείχνουν το αντίθετο και διαλύουν ένα μύθο 35 χρόνων. Το κράτος δεν επιτίθεται μόνο ή κυρίως αν προκληθεί με πετροπόλεμο. Το κράτος επιτίθεται αναπόφευκτα και ΚΥΡΙΩΣ, ΟΤΑΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΠΑΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ. Με αυτή την έννοια, η Αναβάθμιση της Πάλης και ο ΣΤΟΧΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ έφερε την Αστυνομική επέμβαση κι όχι το ότι 50 αναρχικοί πέταγαν πέτρες ή 10 εθνικοπατριώτες πέταγαν μπουκάλια νερό. Άρα η αντιπαράθεση μεταξύ ειρηνιστών και συγκρουσιακών δεν έχει νόημα. Ο αποκλεισμός της βουλής, δηλαδή η απαγόρευση εισόδου στους βουλευτές, είναι πράξη πολύ πιο βίαια απο μια μολότωφ ή μια πέτρα. Είναι απολύτως παράλογο και βλακώδες να θεωρείται μια τέτοια ενέργεια «ειρηνική». Η ΜΑΛΑΚΊΑ ΤΗΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΕΙΡΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ ΕΞΕΘΕΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΜΥΝΑ. Η βλακεία αποδυκνείεται για ακόμη μια φορά επικίνδυνη.

2. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΗ ΑΝΤΙ-ΒΙΑ Η ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ Η ΜΟΛΟΤΩΦ ΣΤΟΥΣ ΜΠΑΤΣΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΝΤΙ-ΒΙΑ

Αφού κατανοήσουμε οτι το κάλεσμα για αποκλεισμό της Βουλής των Αγανακτισμένων ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ, τότε θα καταλάβουμε και πόσο άσχετη με αυτό είναι η ρίψη αντικειμένων στους μπάτσους σε διάφορα άσχετα σημεία της πλατείας Συντάγματος. Η ρίψη μιας πέτρας δεν είναι λαϊκή αντι-βία γιατί δεν έχει αποφασιστεί συλλογικά, ούτε εντάσεται σε κάποιο σχέδιο. Είναι μια αυθόρμητη, ΑΤΟΜΙΚΗ αντίδραση στο κράτος και στους μπάτσους. Άρα, όποια στάση κι αν έχει κανείς απέναντι σε αυτή την ενέργεια, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΡΙΝΕΙ ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΣΑΝ ΝΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ Η ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ. Άρα αντί κάποιος να κρίνει την ατομική δράση κάποιων, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΔΡΑΣΗ καλύτερα;

Είναι η ύψιστη υποκρισία και ατομικότητα να κατηγορώ κάποιον που πετάει μια πέτρα στον ΜΑΤΑΤΖΗ όταν λέω μέσα μου πως θα πνίξω με τα ίδια μου τα χέρια τον ΜΑΤΑΤΖΗ αν τον δώ να σαπίζει στο ξύλο την μάνα μου, ή την κοπελιά μου ή τον πατέρα μου και τον γιό μου. Κι είναι η ύψιστη ηττοπάθεια, ατομικότητα και ΥΠΟΤΑΓΗ να τον βλέπω να σαπίζει στο ξύλο την μάνα, την κοπελιά, τον πατέρα και τον γιό του διπλανού μου και να μην κάνω τίποτα γι αυτό! Όμως το να ρίξω και γω μια πέτρα είναι πολύ λίγο…

3.  ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΝΤΙ-ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ

Η απάντηση στην αδιέξοδη κόντρα ανάμεσα στην ατομική αντι-βία και στην ανύπαρκτη «φιλειρηνικότητα» είναι η οργάνωση της συλλογικής αντι-βίας. Σε όλες τις συζητήσεις που παρακολουθώ στα ιστολόγια, δεν έχω δεί ως τώρα, πέρα απο τις αλληλοκατηγορίες, κάποια θετική πρόταση πάνω σε αυτό. Η θετική πρόταση νομίζω είναι να οργανώσουν οι ίδιες οι συλλογικότητες που λειτουργούν σήμερα στο κίνημα, με όλα τα καλά και τα στραβά τους, δηλαδή τα σωματεία και οι λαίκές συνελεύσεις, την δική τους ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ομάδες αυτοάμυνας και αλληλεγγύης, ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ που θα είναι έτοιμες και προετοιμασμένες να συγκρουστούν με τα ΜΑΤ ακόμα και σε μάχη ΣΩΜΑ ΜΕ ΣΩΜΑ για να προστατέψουν τους υπόλοιπους από τις επιθέσεις και τα χημικά. Η συγκρότηση και δικτύωση μεταξύ τους αυτών των ομάδων πρέπει να γίνει η άμεση προτεραιότητα του κινήματος. Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση είναι σκέτη θεωρητικολογία και δεν προσφέρει τίποτα.

Γιάννης Κ.

Advertisements

13 Σχόλια

Filed under Αλληλεγγύη, Αντίσταση, Ανυπακοή, Καταστολή-Κρατική βία

13 responses to “Τί σημαίνει «Λαϊκή αντι-Βία»; Ταξική κοινωνία, Ταξικός πόλεμος, Ταξική αυτοάμυνα (του Γιάννη Κ.)

  1. Σώτος Τ.

    Τα λες απλά και σωστά. Αυτή είναι η αρχή του προβληματισμού και από δω και πέρα μπορούμε να μιλάμε σε αυτήν τη κατεύθυνση..
    Προτείνω:
    επειδή σε άλλα ιστολόγια που θεωρητικά θα ήταν ή και είναι ανοιχτά σε κάτι τέτοιο, δυσκολεύονται όμως από το είδος, την κουλτούρα διαλόγου που έχουν αναπτύξει να συζητηθεί σοβαρά το κεφαλαιώδες ζήτημα που βάζεις,
    αν θέλετε, να ανοίξετε εδώ ένα μόνιμο θρεντ προβληματισμού περί λαικής αντιβίας και των συναφών ώστε να προχωρήσει ΠΡΑΚΤΙΚΑ και ΘΕΩΡΗΤΙΚΆ η συνειδητοποίηση στην εν λόγω κατεύθυνση.
    Υπόσχομαι προσωπικά ένθερμη συμμετοχή με ιδέες και προπάντων πείρα. Ελπίζω να συμβάλλω έστω και ελάχιστα, αυτό θα είναι ήδη πάρα πολύ. Κια κυρίιως ελπίζω να ακούσω και να διευκρινίσω και εγώ και όλοι από τις ιδέες και την πείρα όσων θα ήθελαν να καταθέσουνν κάτι.

    • @ Σώτος Τ.
      Δεκτόν. Δεν έχουμε την τεχνική δυνατότητα για ξεχωριστό thread. Θα ανοίξω μια ξεχωριστή σελίδα, όπου θα γίνεται σχολιασμός. Αν θές όμως να μας στείλεις τις σκέψεις σου για ανάρτηση στην κεντρική σελίδα, χρησιμοποίησε το μαιηλ μας: antisomata@gmail.com

  2. Νίκος Κ.

    Γιάννη συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Συγχαρητήρια για την καθαρότητα της σκέψης σου.

  3. elena b.

    Μπράβο! Επιτέλους! Γιατί άργησες τόσοοο;; το έλεγα για τη βουλή,ότι συνιστά βίαιη πράξη ο αποκλεισμός της και ευκόλως φυσικά, χωρίς κανένα κληρονομικό χάρισμα, είχα προβλέψει και τις συνέπειες. Πρότεινα να συγκεντρωθούμε αλλά να αποχωρίσουμε πριν την καθορισμένη ώρα προσελεύσης των βουΛΕΦΤΑΔΩΝ. Αλλά μέσα σε έναν μικρό κύκλο που το εξέφρασα, τι να σου κάνω… Φοβερό άρθρο, εύστοχο με καθαρό λόγο, χωρίς φόβο και πάθος…

  4. Πετρος

    Να δημιουργησουμε ξεχωριστες ομάδες; Στρατό δηλαδή; Δεν καταλαβαίνω. Γιατί να μην συζητάμε πως θα παραμένουμε ενωμένοι και θα εχουμε όλοι τις ίδιες ευθύνες και συνέπειες γι’ αυτά που θέλουμε να κάνουμε; Οι διαχωρισμοί με παραπέμπουν αλλού. Σίγουρα κάποιοι ειναι πιο δυνατοί θα βγουν μπροστά, αλλά όχι μόνοι τους, όλοι μαζί παντού και πάντα. Συζητήσεις για αντιμετώπιση καταστασεων με ποιους τρόπους κ μέσα σηκώνει πολλές αλλά από ολους για όλους με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας

  5. NOTA

    Δεν ξέρω αν με βρίσκει σύμφωνη η ανάλυση σου, με την ίδια λογική θεωρείται πολεμική βία όταν μπλοκάρονται δρόμοι σε απεργίες?
    Ποιά η διαφορά? Υπάρχει κάποιος νόμος που δεν τον αναφέρεις?
    Θα ήθελα να το διευκρινήσουμε λίγο, όποιος μπορεί να βοηθήσει

    • Νόμος συγκεκριμένος δεν υπάρχει, παρα μόνος ο γενικός (λάστιχο, δηλαδή ερμηνευόμενος κατα το δοκούν, περί παρακώλυσης συγκοινωνιών, ή ανυπακοής, ή παρακίνησης σε στάση κλπ.). Υπάρχει όμως διαφορά ανάμεσα σε μια πορεία ή μια συγκέντρωση, και με τον «αποκλεισμό της Βουλής» και με το να μην αφήνεις τους βουλευτές να μπούν μέσα…Είναι πολύ πιο εύκολο να ερμηνευτεί αυτή η ενέργεια ως βίαια και παράνομη απο την μεριά του κράτους. Είναι αφέλεια να πιστεύει κανείς το αντίθετο. Το οτι έγινε αυτό, το αποδυκνείουν οι επιθέσεις των ΜΑΤ στο Χίλτον και στο Καλλιμάρμαρο, επιθέσεις που ήταν πολύ σκληρές, χωρίς να προηγηθεί ούτε πετροπόλεμος, ούτε μπαχαλάκηδες, ούτε τίποτα.

  6. Πετρος

    τι θα κανουν αυτες οι ομαδες;

  7. Πετρος

    δεν πιστευω οτι δεν θα επιτιθονταν μονο που μαζευει τοσο κοσμο, ειναι αρκετο γι αυτους. τοσα χρονια στισ πορειες γιατι απιτιθονται, παντα τους προκαλουμε; απλα θελουν να χαλασουν την εικονα στον κοσμο οτι οοι διαδηλωτες ειναι απλα μπαχαλακηδες.

    • συμφωνώ μαζί σου Πέτρο. Έτσι κι αλλιώς θα επιτίθενται, είτε προκαλούνται, είτε όχι. Γι αυτό λέω πως η κάθε συνέλευση ή σωματείο πρέπει μαζί με όλες τις άλλες ομάδες, να έχει και ομάδες αυτοάμυνας που θα προστατεύουν τους γέρους τις γυναίκες και τα παιδιά απο τα χημικά και τα γκλόμπς. Είναι απλό. Η συζήτηση για πολλούς ειρηνιστές και λίγους μπαχαλάκηδες, είναι εκ του πονηρού, διασπάει τον κόσμο. Η απάντηση σε αυτό είναι η μαζική αυτοάμυνα. Αλλιώς πάντα θα τρώνε ξύλο οι πολλοί και ύστερα θα κατηγορούν τους λίγους μπαχαλάκηδες, αντί για τα ΜΑΤ που τους δέρνουν. Κάτι δεν πάει καλά εδώ…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s