ΚΕΡΑΤΕΑ: Πράσινα ΧΥΤΑ και Πράσινα Άλογα (απο την «Δράση»)

 

ΚΕΡΑΤΕΑ
Πράσινα ΧΥΤΑ και Πράσινα Άλογα
Τα 30 χρόνια λαϊκισμού και πολιτικού ψεύδους οδήγησαν τελικά τη χώρα μας στο μαρασμό. Δυστυχώς μετά την πτώση της Χούντας όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί που ανέλαβαν την ευθύνη της διακυβέρνησης της πολύπαθης αυτής χώρας βασίσθηκαν στο ψέμα και στα δανεικά για να διατηρηθούν στην εξουσία. Το θέμα της διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων στην Ελλάδα (και κυρίως στην Αττική) καρκινοβατεί μέχρι σήμερα εξαιτίας αυτής της τακτικής.
Η διαχείριση των απορριμμάτων του μισού πληθυσμού της Ελλάδας θεωρήθηκε περιφερειακό πρόβλημα αντί να ενταχθεί σε έναν κεντρικό Εθνικό σχεδιασμό. Η ανεξέλεγκτη απόθεση των σκουπιδιών βαπτίστηκε Υγειονομική Ταφή.
Όταν το 2003 ψηφιζόταν ο νόμος 3164 για τη δημιουργία τριών νέων ΧΥΤΑ στην Αττική, τα τηλεοπτικά κανάλια μάς έδειχναν εικόνες καταπράσινων ΧΥΤΑ σε χώρες της Ευρώπης όταν η Ευρωπαϊκή νομοθεσία είχε από την προηγούμενη δεκαετία απαγορεύσει τη δημιουργία νέων ΧΥΤΑ. Όταν κατάλαβαν όλοι το ψέμα τους άρχισαν να μιλούν για ΧΥΤΥ και η λέξη ΧΥΤΑ απαγορεύθηκε από το λεξιλόγιό τους, όμως υπάρχει σε όλες τις συμβάσεις έργου που έχουν ανατεθεί στον εθνικό εργολάβο.
Και επειδή ΧΥΤΥ χωρίς εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων δεν μπορεί να υπάρξει, υποσχέθηκαν να δημοπρατήσουν και εργοστάσια, αφού όμως κατασκευάσουν πρώτα τα ΧΥΤΑ και τα χρησιμοποιήσουν για ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Όμως και τα εργοστάσια που επέλεξαν να κατασκευάσουν κατά παράξενο τρόπο δεν λύνουν το πρόβλημα, διότι παράγουν ένα προϊόν (το SRF) που ο φυσικός του προορισμός είναι κάποιο εργοστάσιο καύσης, στην αντίθετη περίπτωση θα οδηγηθεί στο ΧΥΤΑ και θα σαπίσει σαν αφυδατωμένο σκουπίδι που είναι. Είναι λοιπόν σίγουρο ότι η καύση έχει επιλεγεί σαν τελική λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων της Αττικής, όμως σε όλη την πολιτισμένη Ευρώπη όταν θέλουν να κάψουν τα σκουπίδια τα καίνε απευθείας σε εργοστάσια που είναι εγκατεστημένα μέσα στις πόλεις και όχι αφού τα μετατρέψουν σε SRF πάνω σε κάποιο βουνό ή πολύ περισσότερο σε κάποιον αρχαιολογικό χώρο.
Φοβούνται λοιπόν πάλι να πουν την αλήθεια στο λαό ή θέλουν να κατασκευάσουν για μια ακόμη φορά άχρηστα εργοστάσια όπως το ΕΜΑΚ Ι στα Λιόσια, με μοναδικό στόχο το φαγοπότι εις βάρος του κοσμάκη. Δυστυχώς υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι μυαλό δεν έχουν βάλει και ότι ο εθνικός εργολάβος (και φυσικά οι αρμόδιοι υπουργοί) θα εισπράξουν δισεκατομμύρια για άχρηστα έργα και η επόμενη κυβέρνηση θα αναλάβει να δημοπρατήσει τα εργοστάσια καύσης εισπράττοντας το πολιτικό κόστος αλλά και τις αναλογούντες μίζες.
Είναι φυσικό κύριοι της κυβέρνησης ο κόσμος να μην θέλει να μετατραπεί ο τόπος του σε Φυλή ή Λιόσια, το αφύσικο είναι που δεν αντιδρούν οι κάτοικοι των παραπάνω περιοχών και δεν σας έχουν
πάρει ακόμη με τις πέτρες (ή καλύτερα με τα μπουκάλια).
Ως εδώ πια κύριοι των αμαρτωλών σαλονιών και της βουλής που ατιμάζετε με την παρουσία σας, όταν το παράσιτο σκοτώνει τον ξενιστή του πεθαίνει και αυτό.
Προσέξτε «κύριοι» γιατί η ώρα αυτή πλησιάζει.
Γιώργος
Πλάκα Κερατέας
Από το 4ο τεύχος της εργατικής εφημερίδας ΔΡΑΣΗ που κυκλοφορεί
http://efimeridadrasi.blogspot.com
efimeridadrasi@gmail.com

Advertisements

1 σχόλιο

Filed under Περιβάλλον, Σκουπίδια

One response to “ΚΕΡΑΤΕΑ: Πράσινα ΧΥΤΑ και Πράσινα Άλογα (απο την «Δράση»)

  1. κ.κ.

    Όντως απουσιάζει παντελώς η πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Δύσης, γιατί εδώ ευδοκιμεί το είδος του ξεπουλημένου πολιτικού προσωπικού που αναπαράγει τον εαυτό του αλλά και ένα είδος (υπ)ανθρώπου χωρίς ίχνος κοινωνικής και οικουμενικής συνείδησης. Και οι προηγμένες χώρες της Δύσης βέβαια, ναι μεν το λύνουν εσωτερικά για τους κατοίκους τους, αλλά μεταφέρουν τα πυρηνικά και πετρελαϊκά τους απόβλητα στο νότο και στον τρίτο κόσμο. Το πρόβλημα απορρίμματα πρέπει πρώτα και κύρια να αντιμετωπιστεί στην πηγή, δηλαδή να παράγονται λιγότερα σκουπίδια, που σημαίνει άλλο τρόπο ζωής, όχι τόσο σε προσωπικό επίπεδο, που υποκριτικά και εντέχνως προβάλλεται από φορείς γιατί έτσι δεν θίγονται οι κύριοι υπαίτιοι, αλλά σε πολιτικό, κοινωνικό, πολιτισμικό. Ένα παράδειγμα: Κάποτε, λίγες δεκαετίες μόνο πίσω, δεν υπήρχε εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα. Μόνο κάτι ψώνια πίνανε εισαγόμενο Perrier. Έκτοτε, επειδή η ποιότητα του νερού της βρύσης υποβαθμίστηκε σταδιακά, δεν υπάρχει σχολικό κυλικείο, δεν υπάρχει χώρος εστίασης που να μην προσφέρουν εμφιαλωμένο νερό σε πλαστική φιάλη, αλλά και στην πλειονότητα των νοικοκυριών ανά τη χώρα. Μιλάμε για εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια ημερησίως. Δεν απαντιέται με προσωπική στάση αυτό, όταν το νερό της βρύσης δεν πίνεται. Το ζήτημα λοιπόν πάει πολύ βαθιά. Γιατί, πώς υποβαθμίστηκε η ποιότητα του από τις δημόσιες επιχειρήσεις ύδρευσης παρεχόμενου νερού; Αυτό πρέπει να απαντηθεί. Από εκεί και πέρα, να δούμε αν και πόσο χρειαζόμαστε τις πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης αλλά γενικότερα τις συσκευασίες μιας χρήσης, σε συνάρτηση με το περιεχόμενο τους. Τι ωφελούν τον ανθρώπινο οργανισμό π.χ. τα τύπου Cola αναψυκτικά ή και τα άλλα που αγοράζουν μανιωδώς τα πιτσιρίκα μεσ’ την άγνοια και την αφέλεια τους; Ρητορικό το ερώτημα. Είναι ένα προϊόν χρήσιμο μόνο σε αυτούς που το πουλάνε και απολύτως επιβλαβές για την υγεία όσων το καταναλώνουν, που είναι κυρίως παιδιά και νέοι. Εγκλήματα!
    Για την Κερατέα τώρα. Εχτές, στο Kontra Channel, προβλήθηκε ένα ρεπορτάζ του Τ. Κουίκ επί τόπου στην περιοχή, με συνεντεύξεις αμοντάριστες με πολλούς από τους κατοίκους. Αστειευτήκανε πως είναι Συριζαίοι ή αναρχικοί ή «πληρωμένοι Αλβανοί», όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, ενώ ήταν προφανές πως πρόκειται για ανθρώπους μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, με καταγωγή ή πιο πρόσφατη μόνιμη εγκατάσταση στην περιοχή, που υπερασπίζονται τις περιουσίες τους και κατ’ επέκταση τις περιουσίες των παιδιών τους. Μια γυναίκα έκλεγε, απευθυνόμενη στον πρωθυπουργό, ρωτώντας τον γιατί, γιατί, ενώ εκείνοι τον ψήφισαν και τον πίστεψαν. Ένας ιερωμένος είπε πως ήτανε ΠΑΣΟΚ, τώρα όμως είναι Χρυσή Αυγή. Κάποιος άλλος περιέγραψε πώς χτυπήθηκε στην προσπάθεια να ξεφύγει από τα ΜΑΤ. Μια μεγάλη γυναίκα είπε πως δεν πρόκειται να φύγουν, πως θα περάσουν πάνω από το πτώμα τους, πως θα γίνει Ζάλογγο. Ένας άλλος άντρας ρώτησε γιατί δεν πάνε τα σκουπίδια στο Ελληνικό ή καλύτερα στον Κοκκιναρά, στην Πολιτεία. Και άλλα πολλά ενδιαφέροντα, που παραθέτω ενδεικτικά γιατί περιγράφουν την κατάσταση και δείχνουν για ποιο λόγο, κατά τη γνώμη μου, το κίνημα της Κερατέας αντέχει και θα αντέξει: γιατί απλούστατα πρόκειται για ανθρώπους μέχρι σήμερα προνομιούχους (μικροαστικής αντίληψης θα μπορούσε να πει κάποιος) που στηρίζανε το ΠΑΣΟΚ (ή και τη ΝΔ φαντάζομαι), που υπερασπίζονται τα βασικά τους συμφέροντα, δηλαδή τις περιουσίες τους, τα σπίτια τους, την ποιότητα ζωής τους, για την οποία και εγκαταστάθηκαν εκεί φεύγοντας από την Αθήνα, όπως είπε κάποιος. Δηλαδή, χάσανε τη γη κάτω από τα πόδια τους. Αντίθετά, σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής, οι άνθρωποι δεν είχαν ποτέ κάτι πολύ καλύτερο από αυτό που έχουν τώρα. Σε όλους μας εξάλλου φαίνεται φυσικό να είναι χωματερή στα Λιόσια ή στη Φυλή, αλλά όχι και στην Εκάλη. Έτσι όμως σκέφτονται και οι ίδιοι οι κάτοικοι αυτών των περιοχών. Στην ταξική κοινωνία, ο καθένας έχει εμπεδώσει τη θέση του. Και οι από κάτω. Για τους λόγους που περιγράφω, πιστεύω ότι οι μέχρι σήμερα προνομιούχοι είναι που θα συγκρουστούν μετωπικά και ανυποχώρητα με αυτή την πολιτική, ακριβώς γιατί η θέση στην οποία περιέρχονται με ταχύτατους ρυθμούς, απέχει παρασάγγας από την προηγούμενη και από την αυτοαντίληψη τους. Ακόμα επειδή η μεσαία τάξη στην Ελλάδα είναι η πιο διευρυμένη αλλά και επειδή η μικροαστική αντίληψη στην ελληνική κοινωνία, έγκειται ακριβώς στην υπεράσπιση του μικρόκοσμου, του σπιτιού, της οικογένειας, της συνέχειας της, συνδεδεμένα αυτά άρρηκτα με τη λατρεία της ιδιοκτησίας και μια σημαντική σχέση με τη γη. Γύρω από αυτές τις αξίες δημιουργούνται μεγάλες συσπειρώσεις.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s